Πως να κάνετε SEO με τo Yoast στο eshop σας

Το SEO (Search Engine Optimization) ή αλλιώς βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης είναι ένα εργαλείο που μπορεί να βοηθήσει ένα eshop να αυξήσει την επισκεψιμότητά του και κατά συνέπεια να βελτιώσει τις πωλήσεις του. Ουσιαστικά, πρόκειται για μια σειρά από τεχνικές που βελτιώνουν μια ιστοσελίδα κάνοντάς την πιο φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης. Ποιες είναι όμως οι τεχνικές SEO που πρέπει να εφαρμοστούν; Σε αυτό το άρθρο θα δείτε πως να κάνετε SEO με τo Yoast SEO στο eshop σας.

Στόχος της βελτιστοποίησης του eshop με τη χρήση του Yoast Seo

Χρησιμοποιώντας το Yoast SEO, στόχος μας είναι να καταφέρουμε να γίνει πράσινη η ένδειξη στο SEO και το Readability.

This image has an empty alt attribute; its file name is green-seo.jpg

Πως όμως θα βελτιστοποιήσετε το SEO με τo Yoast SEO στο eshop σας;

Βήμα 1:

Tο πρώτο βήμα για την βελτιστοποίηση του SEO είναι η αναζήτηση των κατάλληλων λέξεων-κλειδιών αλλά και η τοποθέτησή τους στο πεδίο Focus Keyphrase. Ως λέξεις – κλειδιά χαρακτηρίζονται οι λέξεις που περιγράφουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Θα πρέπει να αναζητήσετε μία λέξη – κλειδί, την οποία πρόκειται να χρησιμοποιήσετε αρκετά μέσα στο άρθρο, τη σελίδα ή στο προϊόν που πρόκειται να δημοσιεύσετε στην ιστοσελίδα σας. Για παράδειγμα, στο συγκεκριμένο άρθρο θα μπορούσαμε να ορίσουμε ως λέξη – κλειδί τη φράση “SEO με το Yoast”. Να θυμάστε ότι θα πρέπει να τοποθετήσετε το Focus Keyphrase στον τίτλο και στην πρώτη παράγραφο του κειμένου σας.

This image has an empty alt attribute; its file name is paragraph-title-seo-1024x873.jpg

Βήμα 2:

Το δεύτερο βήμα είναι να προσπαθήσετε να προσθέσετε τη λέξη – κλειδί στον τίτλο SEO. Όταν αναζητάτε κάτι σε μια μηχανή αναζήτησης, τότε το πρώτο πράγμα που βλέπετε ως χρήστες πριν μπείτε σε έναν ιστότοπο είναι ο τίτλος SEO. Μετά τον τίτλο SEO ακολουθεί τουλάχιστον μία διεύθυνση URL, η οποία ονομάζεται slug και ύστερα μία περιγραφή, την οποία ονομάζουμε μετα-περιγραφή.

Ο τίτλος SEO θα πρέπει να είναι αρκετά καλός προκειμένου να κάνει τους χρήστες να πατήσουν επάνω του και να μεταφερθούν στον ιστότοπό σας. Σε αντίθετη περίπτωση, θα τον αγνοήσουν και θα προχωρήσουν σε άλλα αποτελέσματα αναζήτησης. Ωστόσο, αυτό που πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι ο τίτλος SEO δεν είναι το ίδιο με την κύρια επικεφαλίδα της σελίδας. Η κύρια επικεφαλίδα είναι ο τίτλος που βλέπουν οι χρήστες όταν πατούν τον τίτλο SEO και εισέρχονται στην ιστοσελίδα. Συνεπώς, δεν είναι υποχρεωτικό ο τίτλος SEO να είναι ο ίδιος με την κύρια επικεφαλίδα της σελίδας.

This image has an empty alt attribute; its file name is seo-title-and-meta-description.jpg

Βήμα 3:

Το τρίτο βήμα για την βελτιστοποίηση του SEO είναι η μετα-περιγραφή. Όπως εξηγήσαμε και στην προηγούμενη παράγραφο, η μετα-περιγραφή είναι η περιγραφή που εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης. Συνεπώς, θα πρέπει να δώσετε αρκετή προσοχή για το τι πρόκειται να γράψετε σε αυτήν. Θα πρέπει να συμπεριλάβετε την λέξη – κλειδί και να φροντίσετε η μετα-περιγραφή σας να περιγράφει όσο το δυνατόν καλύτερα γίνεται το περιεχόμενο της σελίδας. Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να προσέξετε το κείμενο στην μετα-περιγραφή να μην ξεπερνάει τους 156 χαρακτήρες καθώς στα αποτελέσματα αναζήτησης δεν θα εμφανίζεται ολόκληρο με αποτέλεσμα ο χρήστης να μην μπορεί να καταλάβει πλήρως τι ακριβώς περιγράφει η σελίδα.

This image has an empty alt attribute; its file name is key-phrase-and-meta-description.jpg

Βήμα 4:

Στην καρτέλα social μπορούμε να αλλάξουμε τον τίτλο, την εικόνα και την περιγραφή για τα social media. Έτσι, όταν θα κάνουμε μία κοινοποίηση στο facebook ή το twitter, τότε ο τίτλος, η περιγραφή και η εικόνα θα είναι διαφορετικά σε σχέση με αυτά που έχουμε ορίσει στην καρτέλα SEO.

This image has an empty alt attribute; its file name is social-media-title.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is twitter-social-media-title.jpg

Βήμα 5:

Κάθε σελίδα, άρθρο ή προϊόν περιλαμβάνει τουλάχιστον μία φωτογραφία είτε πρόκειται μόνο για την κεντρική εικόνα είτε πρόκειται και για εικόνες που εισάγονται στο περιεχόμενο. Καλό θα ήταν λοιπόν, να συμπληρώνετε το εναλλακτικό κείμενο (ή αλλιώς alt) στην εικόνα καθώς και τον τίτλο της εικόνας. Το εναλλακτικό κείμενο περιγράφει την εικόνα και ποια είναι λειτουργία της στη σελίδα σας. Χρησιμοποιείται από προγράμματα ανάγνωσης οθόνης, τα οποία είναι προγράμματα περιήγησης που χρησιμοποιούνται από άτομα με προβλήματα όρασης. Τα προγράμματα ανάγνωσης διαβάζουν στους χρήστες με προβλήματα όρασης, το εναλλακτικό κείμενο βοηθώντας τους να καταλάβουν τι απεικονίζει η συγκεκριμένη εικόνα. Ο τίτλος της εικόνας εμφανίζεται ως βοηθητικό κείμενο όταν τοποθετείτε το δείκτη του ποντικιού πάνω από την εικόνα. Ωστόσο, η εισαγωγή κειμένου στον τίτλο της εικόνας είναι προαιρετική.

image alt

Βήμα 6:

Βάλτε εσωτερικούς και εξωτερικούς συνδέσμους! Ένας εσωτερικός σύνδεσμος είναι οποιοσδήποτε σύνδεσμος που μεταφέρει έναν χρήστη από μία σελίδα του ιστοτόπου σας προς μια άλλη σελίδα του ιστοτόπου σας. Οι χρήστες χρησιμοποιούν συνδέσμους για να βρουν το περιεχόμενο που θέλουν μέσα στον ιστότοπό σας. Οι μηχανές αναζήτησης από την άλλη, χρησιμοποιούν συνδέσμους για να βρουν ποιο είναι το περιεχόμενο του ιστοτόπου. Όσο περισσότερους συνδέσμους περιλαμβάνει μια σελίδα, τόσο πιο σημαντικός θα φαίνεται ο ιστότοπος στις μηχανές αναζήτησης. Αντίθετα, εξωτερικός σύνδεσμος είναι οποιοσδήποτε σύνδεσμος μεταφέρει έναν χρήστη από μία σελίδα του ιστοτόπου σας σε μια άλλη σελίδα εκτός αυτού. Οι εξωτερικοί σύνδεσμοι χρησιμοποιούνται για να βοηθήσουν τους χρήστες με σχετικές πληροφορίες, ωστόσο η προσθήκη τους είναι προαιρετική.

Βήμα 7:

Εκτός από τη βελτιστοποίηση του SEO με το Yoast, βελτιστοποιήστε τις εικόνες σας!

Στόχος της βελτιστοποίησης των εικόνων είναι να συμπιέσουμε εικόνες που είναι μεγάλες σε μέγεθος. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνουμε γρηγορότερη φόρτωση των εικόνων εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα και καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Στο WordPress υπάρχουν αρκετά plugins που μπορούν να βελτιστοποιήσουν τις εικόνες σας όπως είναι για παράδειγμα το Smush.

Βήμα 8:

Πως κάνουμε βελτιστοποίηση του SEO με τo Yoast στις κατηγορίες;

Για να βελτιστοποιήσουμε το SEO στις κατηγορίες αρκεί να συμπληρώσουμε τον τίτλο SEO αλλά και τη meta περιγραφή. Στον τίτλο, βάζουμε το όνομα της κατηγορίας και ίσως κάποιες επιπρόσθετες λέξεις-κλειδιά. Στην περιγραφή meta φροντίζουμε να βάλουμε μια περιγραφή όπου θα “έλκει” τον χρήστη να πατήσει πάνω στο αποτέλεσμα αναζήτησης. Βάζουμε το πολύ 155 χαρακτήρες, το οποίο αντιστοιχεί σε δύο με τρεις γραμμές.

Βήμα 9:

Πως κάνουμε βελτιστοποίηση του SEO με τo Yoast στο Blog;

Αρχικά, αφού κατανοήσουμε πλήρως το σκοπό του άρθρου που θέλουμε να δημιουργήσουμε, θα πρέπει να σκεφτούμε με ποιες λέξεις θα μπορούσε να αναζητήσει κανείς τη θεματολογία που παρέχουμε. Στοχεύουμε στη λέξη – κλειδί που μας ενδιαφέρει περισσότερο. Στη συνέχεια, αφού έχουμε αποφασίσει ποια θα είναι η λέξη-κλειδί θα πρέπει να την συμπεριλάβουμε μέσα στο κείμενο και οπωσδήποτε στον τίτλο του άρθρου και στην πρώτη παράγραφο.

Βήμα 10:

Ένα ακόμη βήμα που θα πρέπει να ακολουθήσετε για τη βελτιστοποίηση του SEO είναι το κείμενο της σελίδας σας να περιλαμβάνει τουλάχιστον 300 λέξεις. Όταν το κείμενο είναι μεγάλο, τότε η Google μπορεί να κατανοήσει καλύτερα το θέμα της σελίδας σας. Όσο μεγαλύτερο είναι ένα κείμενο, τόσο πιο συχνά θα εμφανίζεται η λέξη – κλειδί ή τα συνώνυμα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να γεμίσετε το κείμενό σας με την λέξη – κλειδί ή τα συνώνυμα. Αντίθετα, μπορείτε να βελτιστοποιήσετε το κείμενό σας προσθέτοντας τη λέξη – κλειδί ή τα συνώνυμα στο κείμενο με ομοιόμορφη διάταξη και επικεφαλίδες. Γενικά, όλες οι μηχανές αναζήτησης θέλουν να παρέχουν τις καλύτερες απαντήσεις στα ερωτήματα των χρηστών. Συνεπώς, τα μεγάλα κείμενα θεωρούνται ως μια πιο ολοκληρωμένη απάντηση στα ερωτήματα των χρηστών, με περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες. 

Βήμα 11:

Μετατρέψτε τα άρθρα σας σε SEO Readability

Το επόμενο βήμα για τη βελτιστοποίηση των άρθρων είναι το SEO Readability. Το SEO Readability αφορά το πόσο ευανάγνωστο είναι ένα άρθρο. Θα πρέπει να επιμεληθούμε λοιπόν, κάθε κείμενο εφαρμόζοντας τους βασικούς κανόνες SEO. Με λίγα λόγια, θα πρέπει να δημιουργήσουμε μέσα στο άρθρο τίτλους και υπότιτλους. Θα πρέπει να προσέχετε το μέγεθος των παραγράφων, ενώ οι προτάσεις δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των 20 λέξεων. Αν μέσα στο άρθρο σας συμπεριλαμβάνετε και εικόνες, τότε θα πρέπει να συμπληρώστε σε κάθε εικόνα τα εναλλακτικά κείμενα (alt text).

Πρόσφατα άρθρα:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>